Dogovorite termin

+385917268956

Pratite me online

Jedno pitanje koje si nikada nemojte postavljati

Postoji jedno pitanje koje si nikada ne biste trebali postavljati želite li uspješno raditi, pravilno jest i zdravo živjeti:”Jesam li raspoložen?”

Jesam li raspoložen da odem u teretanu i jedem salatu ili sam raspoložen za gledanje televizije i čips? Jesam li raspoložen za planiranje obroka, kupovinu i kuhanje svake večeri ili ću jednostavno improvizirati? Naravno da je lakše uzeti drugu opciju, put najmanjeg otpora. Ali gdje ćete biti za godinu dana ako nastavite donositi odluke na temelju vašeg osjećaja u trenutku?

Ovo su 4 ključna načina da izbjegnete ovo pitanje:

  1. Odlučite što trebate učiniti kako biste postigli željene rezultate

Uložite vremena i istražite kako biste shvatili ŠTO trebate učiniti kako bi ste stigli GDJE trebate biti, u protivnom ćete biti frustrirani. Budite pametni u načinu na koji koristite svoje vrijeme. Ne trebate trčati sat vremena pet dana u tjednu, no osmislite najučinkovitiji način dosljedne prehrane i zdrave prehrane – dosljednost je ključ za postizanje vaših dugoročnih ciljeva.

  1. Prebrodite najteži period

Ako vježbate i jedete zdravo, na početku ćete se osjećati najteže, dok se vaše tijelo prilagođava novoj navici. Dajte si malo vremena, a sjajni učinci koje osjećate vježbom postat će pozitivno pojačanje, samoprovjera. Prođite kroz prvi tjedan, drugi i treći kada vam nestane početni entuzijazam. Zatim nastavite gurati dok ne dođete do mjesta na kojem se osjećate lakše. Jamčim vam da hoće ako budete voljni raditi za to!

  1. Uložite 15 minuta

Ako radite 15 minuta, pet puta tjedno, to je 3900 minuta godišnje (65 sati). To nije pretjeran iznos, ali taj nivo dosljednosti dat će vam nevjerojatne rezultate u usporedbi s nečinjenjem ili samosporadičnim radom. Bez obzira na to da li imate vremena ili niste raspoloženi, uvijek možete uložiti 15 minuta.

  1. Ne razmišljajte, već samo učinite to

Nemojte se preispitivati i razmišljati. Kad znate što trebate učiniti, ne sumnjajte  jednostavno poduzmite mjere. Svi smo zauzeti, umorni i imamo puno na našim tanjurima. Razlika u fizičkom (emocionalnom, duhovnom) dolasku na drugo mjesto je u tome hoćemo li ispravno postupiti čak i kad to nije nešto najsretnije ili najlakše.

Ponekad rad djeluje zastrašujuće jer se teško natjerati i uložiti napor. Ali to je samo privremeno, rezultati su i više nego isplativi.

#dostajeisprika #samokreni

Je li najvažniji mišić našeg tijela pao u drugi plan?

 

U suštini srce je mišićna pumpa koja tjera krv sa kisikom i hranjive tvari po tijelu, sve do tkiva. Redovitom tjelovježbom ga jačamo, a trenira čak i kad se mi odmaramo. Kardio vaskularne bolesti jedan su od najčešćih uzroka smrtnosti ljudi 21. stoljeća, a najčešće su odraz nas samih i našeg stila života. Svoje obrasce ponašanja mijenjamo tek u fazi pohoda na zdravlje (moj zadatak je da ti pomognem), kad smo se već našli pod težinom neke bolesti, koje su u slučaju kardiovaskularnog sustava, nažalost veoma opasne. Jednostavne sitnice, lako primjenjive u svakodnevnom životu, mogu nam smanjiti rizike i povećati kvalitetu života.

Nedovoljno kretanje i loša prehrana koja dovodi do nakupljanja ateroskleroznih plakova, glavni su faktori bolesti krvožilnog sustava. Opterećenje srcu, također, predstavlja i netreniranje. Povremeno je preporučljivo pojačati puls i natjerati srce da brže upumpava krv u cirkulaciju jer je to način na koje se i samo srce jača, povećanjem minutnog volumena, a da na to ni ne obraćamo pažnju.

Sjedenje i nekretanje će, osim krvožilnom i srčanom te lokomotornom sustavu, donijeti problem u homeostazi čitavog organizma. Promjene će se manifestirati u vidu bolesti različitih organa  i organskih sustava, a upravo gastritis, želučani problemi, povišena količina kolesterola u krvi, srčani i moždani udari te ostale bolesti modernog doba povezane su s načinom života kojeg vodimo. Takav životni stil svojim primjerom prenosimo na mlađe naraštaje, a posjeti lječniku postali su rutina.

Stoga, pokrenimo se, ne samo zbog sebe, već i zbog drugih oko nas. Učinimo svaki dan mali korak, korak za sebe i svoje zdravlje, a kroz kratko vrijeme vidjet ćemo veliki napredak i smanjiti pojavu raznih bolesti. Mlađim generacijama poslužimo kao kvalitetan uzor, a vježbanje neka postane dio naše svakodnevice.

Potrebna vam je velika promjena u životu, a svjesni ste da to možete ostvariti samo sa dovoljno stručnom i strpljivom osobom.

Javi se!

#dostajeisprika #samokreni

 

 

Kako ne odustati?

Kako ostati dosljedan svojim odlukama? Prevelika očekivanja, a slabo vidljivi i spori rezultati često su demotivirajući. Napredak koji nas ne zadovoljava može nas u našoj glavi još više udaljiti od cilja. Osoba koja odluči krenuti s uvođenjem pozitivnih životnih promjena ima svoja očekivanja koja se možda na prvu čine lagana, no ona su često ne realna. Time se odustajanje čini kao jedina preostala opcija. Ne zaboravite u tim trenucima da je svaki mali korak naprijed, i onaj slabo vidljiv, bolji nego korak unatrag. On vas vodi bliže cilju kojem ćete biti još bliži idući dan. I tako iz dana u dan.

Važno je ne odustajati od treniranja upravo zbog toga što time stječemo zdrave navike koje su često upadale u drugi plan. Svako skretanje s pravog puta nije poraz i odustajanje, nego se važno vratiti na onu točku gdje ste posustali i nastaviti dalje još bolje i jače, u inat onome što vas vuće natrag jer je ono što želite postići daleko unaprijed.

Motivacija je teška riječ još težeg značenja. Niz je faktora koji igraju ulogu: okolina koja daje adekvatnu podršku, obaveze, životnistil, ali prije svega vi sami i to je jedino važno za početak, vizija sebe u budućnosti. Preporuka je dakako, pronaći osobnog trenera koji će biti tu za sva vaša pitanja, dostupan kada naleti kriza i koji će dati sve od sebe da uspijete pobijediti neželjene kilograme i potkožno masno tkivo te doći do željenog povećanja mišićne mase. Osobito je važno naglasiti da su periodi stagnacije normalni, osobito na početku kada izbacimo višak tekućine što se vidi na vagi, a za ostatak se trebamo debelo potruditi.

Ustrajanjem u period stagnacije ćete stvoriti naviku o redovitom vježbanju i zdravoj prehrani jer je ovo period koji je zaista težak i ako ga prođete, garantirano ćete nakon toga uživati u svakom zalogaju i treningu. Prije toga, trebate hrabro prijeći zid u vašoj glavi kojeg ste sami izgradili.

 

Navike za učinkovito mršavljenje

Znanstveno istraživanje je definiralo ključne navike koje dovode do učinkovitog mršavljenja i promjene ponašanja. Neke od tih najboljih praksi, uključuju sljedeće:

  1. Vođenje evidencije o hrani:eh te kalorije :-),  vođenje evidencije o tome što jedete jedna je od najučinkovitijih navika i dokazanih metoda za mršavljenje. Jednostavno zapisati što jedete na komad papira može vam biti od pomoći, a danas postoje i brojni alati koji razgrađuju nutritivne sadržaje što daje dodatni uvid u vašu prehranu.
  2. Odgovornost: svima nam je potrebna podrška. Naša snaga volje nije neograničena, a znajući da vam je netko na raspolaganju, da vas podržava, prati i drži vas odgovornima, čini ogromnu razliku.
  3. Psihologija promjene navike: jeste li znali da trebate jesti zdravu hranu i redovito vježbati kako biste smršavili? Kladio bih se da to znate, no problem nije u onome što “znate” već u onome što “radite“. Tu dolazi psihologija promjene ponašanja i pomaže vam prebaciti se s onoga na što znate na ono što zapravo činite.
  4. Znanje je moć: većina mojih klijenata je izgubljena od svih informacija na internetu. Postoji ogroman broj različitih  i konfliktnih pristupa dijeti, mršavljenju i zdravoj prehrani stoga nužno je nastaviti se educirati s dobro istraženim informacijama o prehrani i načinu na koji naša tijela prerađuju hranu. Slušaj svoje tijelo i surađuj sa educiranim osobama.

 

Trening s težinama- opterećenje za tijelo ili psihu?

Moji klijenti, a i mnogi rekreativci, osobito ženska populacija, plaši se treninga snage koji uključuje rad s (većim) težinama. Govoreći o vanjskim opterećenjima, najučestaliji strah su bolovi u lokomotornom sustavu ili strah da će treninzi  s utezima i girje “udebljati” odnosno nabildati naše tijelo čime će žene postati muškobanjaste. Upravo strah od težina uskraćuje našem tijelu trening na kojem bi nam ono itekako bilo zahvalno.

Svakodnevno (na pogrešan način) podižemo težine kojih nismo ni svjesni. Nošenje namirnica iz trgovine, podizanje vreća brašna pri kuhanju, podizanje djeteta, seljenje namještaja… Sve to zadaje opterećenje našem tijelu koje, ako se ne izvodi adekvatno, s godinama donosi problem opasne po naše zdravlje.

Trening s težinama, u najmanju ruku, pomažu nam učvrstiti naše tijelo. Time ujedno i automatiziramo vježbe primjenjive u svakodnevici i izvodimo pokrete na pravilan način. Dobrobit težina neupitno će se vidjeti i izvana. Ne opterećujući se brojkama na vagi, svjesni da se treninzima snage naše tijelo učvršćuje, zasigurno ćete pimijetit i izgubljene centimetre i konture mišića.

Posljednje, ali nikako manje važno: dobar osjećaj nakon što ste podigli težinu za koju ste mislili da Vi to ne možete, podiže i samopouzdanje te daje volje za novi, još “teži” trening snage.

 

 

 

 

Naša kralježnica, naš je oslonac!

Kralježnica, kao koštana osnova koja ima ulogu u zaštiti središnjeg živčanoga sustava, poduprta je čvrstim sustavom mišića. Njenu veliku ulogu, nažalost, primjećujemo tek u trenucima disbalansa u tijelu. Osobe koje svakodnevno provode puno vremena sjedeći, najčešće u nepravilnom stavu, svoju kralježnicu izlažu prevelikom stresu. Dodamo li tome i faktor manjka kretanja, zbog lošeg držanja tijekom dana, kralježnica postaje bolna, s godinama i krhka čime se ne dovodi u pitanje samo ona kao koštani organ, već i utjecaj na leđnu moždinu.

Bolovi u kralježnici se javljaju prilikom modifikacija pojedinih mišića koji se tokom godina nepravilnog stava, skrate ili produže. Samim time zglobovi nisu čvrsti, ligamenti popuštaju, naš oslonac ne obavlja u potpunosti svoju fuknciju koja je održavanje pravilnog stava, a promjene se manifestiraju kao bolna područja.Bolno područje signal je da moramo poraditi na problem koji smanjuje kvalitetu našeg života. Najčešće će ljudi odabrati masažu, ali ona djeluje na mišiće isključivo privremeno i lokalno rješava bol, ali ne i naš problem.

Kod mene na treningu sa svojim klijnetima ciljanim vježbama jačamo ciljane regije, dovodimio tijelo u balans, da bi kralježnica bila zdrava i u položaju s minimalnim opterećenjem. Vježbanje uz tvog osobnog trenera, uz prethodni pregled mog tima fizioterapeuta, nužno je kako bi se aktivirali svi mišići trupa, kako stražnji, uz samu kralježnicu, tako i mišići prednje strane koji također daju adekvatnu potporu.

Vježbanje je prva komponenta u jačanju tih mišića, ali svakodnevni rad na sebi uz pravilnu prehranu, uspravan stav i kretanje, neupitno će dovesti do rezultata u vidu otklanjanja boli. Važno je podjednako raditi na mobilnosti, stabilnosti, balansu i jakosti što će na kraju donijeti rezultate i bezbolno stanje koje nam dopušta uživanje u svakodnevici.

 

Svaki dan krenite sa ciljanim vježbama i riješite se bolova.

Jačanje bez straha

Čvrst i jak mišićni tonus od izuzetne je važnosti u sportskom, kao i svakodnevnom životu. Osobito kada govorimo o gornjem dijelu tijela, važan nam je za svladavanje novih izazova i proporcionalno tome- napredak. Zbog genetske predispozicije za jači izražaj mišićnog tkiva radi hormonskih podražaja (najviše testosteronom), muška populacija često puno lakše dolaze do rezultata u tom području, nego što dolaze žene. To ne znači da u rezultate nije uloženo puno truda, koji će, uz dodatno unošenje većih doza protein od uobičajnih, zasigurno biti vidljivi.

Kada govorimo o ženama, one se često boje rada na gornjem dijelu trupa i rukama, misleći da će se previše razviti u tom području i postati “nabildane”. I sam genetski faktor drži ih podalje od toga. Takvom vrstom treninga i standardnim načinom prehrane je gotovo nemoguće doći do takve strukture tijela. Zbog toga nema straha pri uzimanju bučica, girja i ostalih rekvizita u nastojanju pružanja vanjskog opterećenja za ruke.

Osim zbog razlike u spolu, mnogi drugi genetski faktori određuju kojom ćete brzinom stići do željenih rezultata. Nekim osobama to će brže ići od ruke, dok će drugi morati uložiti više truda, volje i imati čvršću motivaciju. Ipak, ostavivši po strain genetiku, trebamo si posvijestiti da nas ništa nemože spriječiti u postizanju cilja, ukoliko dovoljno ustrajemo.

Uz pozitivno razmišljanje i zdrav duh koji zna da ništa nije nemoguće, vaše tijelo lakše će se uhvatiti u koštac s izazovima i ispuniti cilj. Bez obzira na spol, dob, trenutnu fizičku kondiciju i snagu, ne dozvolite si podcjenjivanje, osobito ne od strane sebe. Tako ćete najbrže napredovati i stići do trenutka kada će vam ono što ste nazivali treningom, postati zagrijavanje.

Teško vam pada izolacija? Pratite ove savjete i osjećajte se odlično!

Zatvoreni smo u domovima i ne možemo nikamo; u optimističnoj verziji barem narednih 30 dana… U nekim crnijim scenarijima 90 dana. Možda i više…

Možemo li sami poduzeti nešto i učiniti izolaciju podnošlji(vi)jom? Pročitajte što vam nudim u nastavku i vjerujem da će vam, koliko god bude trajala, izolacija postati prekratka 😉

Prvo: da bismo se osjećali dobro – moramo se osjećati produktivno. Da bismo se osjećali produktivno – moramo imati plan. Read more “Teško vam pada izolacija? Pratite ove savjete i osjećajte se odlično!”

Jesenska motivacija: za 3 mjeseca skinuo 14 kilograma!

Prije 3 mjeseca mnogi su krenuli na more i uzeli pauzu od brige o tijelu. Ne i Mihael, 32-godišnji učitelj glazbenog odgoja. Upravo mi se tada javio i krenuo s vježbanjem. Danas puca od motivacije i unatoč skinutih 14 kilograma, žestokim tempom nastavlja dalje. Evo njegove priče:

Prvo nutricionist – pa po preporuci – kod Marija

Posao, obveze, rutina i nedostatak vremena česti su dijelovi svakodnevice u kojoj čovjek nesvjesno ulazi u monotoniju i kolotečinu koje dovode do osjećaja nezadovoljstva u njemu.

Nakon višemjesečnog nagovaranja prijatelja, odlučio sam posjetiti nutricionista te sam u sklopu zakazanog režima upućen osobnom treneru Mariju Vekiću, kod kojega je spomenuti prijatelj već bio u programu.

Tijelo je počelo slati signale da nešto ne valja: umor, tlak, težina…

Dugogodišnji strah od tjelesnih ozljeda, koje su mi nanijele štetu u ranijoj mladosti, spriječio me da uživam u sportskim aktivnostima, a moje mi je tijelo već duže vrijeme signaliziralo da nešto nije u redu s njim. Kronični umor, prekomjerna težina, razdražljivost, povišen tlak zadnjih nekoliko godina samo su neki od simptoma koji su mi ukazivali na nužnost promptnih promjena.

Uz osobnog trenera do novih životnih navika

Ne podržavajući medikamente ni (kvazi)farmakološke proizvode, čvrsto sam odlučio dati priliku osobnom treneru te sam se mentalno obvezao na ustrajnost i disciplinu. Moram priznati da su rezultati nakon 3 mjeseca iznimno pozitivni i iz aspekta psihofizičkog stanja, a naročito u kompletnoj promjeni životnih navika. Ne mogu reći da je lako, no moram priznati da se osjećam puno sretnije i ispunjenije na kraju dana.

Ogromna zasluga za to svakako ide Mariju koji se dokazao kao nevjerojatan motivator, veliki stručnjak i profesionalac, koji je ujedno pun razumijevanja i humora.

Krajnji cilj je još uvijek daleko, no uz odlučnost i s Marijem na svojoj strani, vjerujem u nove pobjede i veselim im se! 🙂